mandag 20. februar 2012

Vann































Ideen kom da jeg tilfeldigvis gikk forbi denne vesle fossen da jeg var tur. Komposisjonen lagde jeg ved å beskjære bildet, slik at blikkfanget ble til høyre. Bildet ble litt uklart da jeg tok det, men jeg har gjort hva jeg kan for å få det klart, jeg ville så gjerne bruke det fordi jeg synes det var en stilig komposisjon i seg selv. Lyset er naturlig og direkte. Det mykt og dempet lys.





























Ideen kom da jeg var på padletur og så lyset lagde så fint gjenskinn i vannet. Komposisjonen er slik at skinnet fra solen i vannet er nede i høyre, og jeg har fokuset i forgrunnen. Det eneste jeg har gjort med bildet er å beskjære det. Det er direkte, naturlig og varmt medlys.

























Her kom ideen da jeg gikk på tur på stranden, jeg synes skummet som ble dannet av bølgene lagde så nydelige former på sanden. Komposisjonen er helt naturlig, jeg likte hvordan skummet dannet linjer inn mot venste, mot landet i bakgrunnen. Lyset kommer fra venstre side. Det er naturlig og mykt, solen holdet på å gå ned.
























Dette er også fra en dag jeg var ute og padlet, jeg synes det ble en fin dybde i bildet. Komposisjonen måtte jeg beskjære, jeg valgte å la kajakken være nederst i høyre hjørne, og fjellene og der det var tetterst med skyer i den andre siden i bildet. Lyset er overlys og motlys, det er naturlig og direkte.























Her kom også på padletur, jeg synes det var fint slik vannet lagde ulike uttrykk i både farge og tekstur i bildet. Komposisjonen lagde jeg slik at det ble mest fokus på vannet slik det endret seg i skyggen og dypere inn i bildet. Jeg har kun beskjært bildet. Lyset er direkte sollys, det er mykt sidelys.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar